تبلیغات
رنگین کمان - در هر سنی، به چه ویتامینی نیاز داریم؟
 
رنگین کمان
به نام خداوند رنگین کمان
سه شنبه 10 شهریور 1394 :: نویسنده : مریم

در هر سنی، به چه ویتامینی نیاز داریم؟

هنگامی که به داروخانه مراجعه می کنید، قفسه های متعدد دارویی را مشاهده می کنید که با ویتامین های مختلف از تولیدکننده های متفاوت ردیف شده اند ولی آیا واقعا مصرف ویتامین برای همه ضروری است؟

ویتامین های مختص هر سن
در مقاله حاضر به بحث و گفتگو در مورد ویتامین های مورد نیاز برای سنین مختلف می پردازیم.


سنین 20 تا 40 سال
کلسیم
کلسیم در این سنین برای استحکام استخوان، عنصری مهم محسوب می شود. انجمن پوکی استخوان کانادا به تمام افراد 19 تا 50 سال توصیه می کند روزانه 1000 میلی گرم کلسیم دریافت نمایند. گرچه روی برچسب قرص های کربنات کلسیم عدد 1250 میلی گرم ذکر شده است ولی مقدار کلسیم معدنی خالص آن 500 میلی گرم است و مابقی وزن کربنات است.
 
ویتامین دی
مقدار دقیق مورد نیاز این ویتامین هنوز مورد بحث است. انجمن های سرطان و پوست کانادا روزانه 1000 واحد ویتامین دی را در فصول پاییز و زمستان به علت کاهش تابش نور آفتاب توصیه می کند ولی انجمن پوکی استخوان کانادا روزانه 400 واحد را به تمامی افراد 19 تا 50 سال توصیه می کند.
 
اسید فولیک
این ریزمغذی برای زنان در سنین باروری توصیه می شود. در صورتی که خانمی برنامه بارداری دارد، بایستی حتما مکمل اسید فولیک را قبل از اقدام به بارداری دریافت نماید تا سطح خونی این ویتامین در بدن وی بالا باشد. کمبود اسید فولیک با نقایص جنینی همراه است. تمامی دختران بالای 14 سال باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک دریافت نمایند.
 
آهن
آهن هم یکی از عناصر حیاتی برای زنان در سنین باروری است. کم خونی فقر آهن در زنان باردار شایع است و موجب ضعف و خستگی می شود.
سنین 40 تا 50 سال
کلسیم
زمانی که به 40 سالگی می رسید، بایستی مراقب پوکی استخوان باشید. اطمینان حاصل نمایید که روزانه 1000 میلی گرم کلسیم دریافت می کنید زیرا بخصوص زنان بالای 40 سال که مقدار کافی شیر و لبنیات مصرف نمی کنند، به شدت در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.
 
ویتامین دی
توصیه هایی که برای سنین 20 تا 40 سال وجود دارد برای این سنین هم به همان صورت ادامه می یابد.
 
اسید فولیک
زنان در این سنین باید به دریافت 400 میکروگرم اسید فولیک ادامه دهند و در صورتی که قصد بارداری دارند میزان آن را به 600 میکروگرم افزایش دهند.
 
آهن
در صورتی که شخص باردار باشد، باید 27 میلی گرم آهن را دریافت نماید و در زنان غیرباردار دریافت روزانه 18 میلی گرم کفایت می کند.
 
سنین 50 تا 60 سال
مولتی ویتامین
در این سنین باید مولتی ویتامین های معمولی کنار گذاشته شود و مولتی ویتامین بالای 50 سال استفاده شود.
 
کلسیم
در این سنین پیشنهاد انجمن پوکی استخوان دریافت روزانه 1500 میلی گرم است.
 
ویتامین دی
همانند کلسیم، دریافت این ویتامین هم باید به روزانه 800 واحد برسد. علت مصرف با دوز بالاتر در این سنین کاهش توانایی پوست برای جذب مناسب اشعه آفتاب برای ساخت ویتامین دی است.
 
ویتامین ب 12
نیاز به این ویتامین در سنین بالای 50 سال افزایش می یابد. روزانه 2.4 میکروگرم از این ویتامین توصیه می شود.
 
سنین بالای 60 سال
توصیه ها در این سنین شباهت بسیاری با سنین 50 تا 60 سال دارد، فقط مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند لوتیین برای پیشگیری از دژنراسیون ماکولای چشم و لیکوپن برای پیشگیری از بیماری های قلبی بیشتر توصیه می شود. 

منبع:magiran.com




نوع مطلب :
برچسب ها : تاثیرات شگفت انگیز ویتامین ها، انواع ویتامین ها، ویتامین e، ویتامین c،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 31 فروردین 1396 09:44 ب.ظ
You actually make it seem so easy along with your presentation but I to
find this topic to be really something that I feel I would by no
means understand. It seems too complex and extremely huge for me.
I am taking a look ahead for your subsequent submit,
I'll try to get the cling of it!
سه شنبه 10 شهریور 1394 06:18 ب.ظ
با سلام کسب درامد واقعی فقط با عضویت و کلیک بر روی تبلیغات پول دربیارید اونم به صورت روزانه اگر زرنگ باشی میتوانی روزانه بین 1000 تا 30000 تومان دربیاری
100 درصد واقعی پس فرصت را از دست نده از الان به فکر اینده خود باش لینک اثبات حرفای من
http://p30up.ir/images/zwyj3r7j7dzjpkwrv6l.jpg

ببینید و تصمیم بگیرید
سه شنبه 10 شهریور 1394 10:18 ق.ظ
وبلاگ خوشگل و نازی داری حیفه که یه روز بالا نیاد و آمار بازدیدش خراب بشه برات پیشنهاد توووووپ دارم با کمتر از 7 هزار تومان می تونی کل فضای هاست وبلاگت خودت مدیریت کنی پس به وب سایت من سر بزن خوشحال می شم می بینمت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : مریم
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تماس با ما